" Φάμανε το βόιδι και ποστάσαμαν στη νουρά. " "

Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Οι γυναίκες της Αιγύπτου.

Τί δουλειά έχουν οι "Αιγύπτιες γυναίκες" με τη Μουργκάνα; Αυτό αναρωτήθηκα κι εγώ, διαβάζοντας το κείμενο του Δημήτρη Χατζή:
"...Να μας συγχωρεί ο «Σύνδεσμος των Αιγυπτίων Κυριών» που διαμαρτυρήθηκε για το παιδομάζωμα, μα εμείς αυτή τη γυναίκα τη σκοτώσαμε..." 
Τελικά βρήκα το κείμενο της "Ενώσως των Αιγυπτίων Γυναικών"  (και όχι του..."Συνδέσμου των Αιγυπτίων Κυριών" που αναφέρει ο Χατζής.) Βρίσκεται στο βιβλίο του Υπολοχαγού Αντωνίου Δαυΐδ, ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΙΔΟΦΥΛΑΓΜΑ, (σ. 139) το οποίο γράφτηκε το 1948. Το αντίτυπο που έχω στη βιβλιοθήκη μου, εκδόθηκε το 1949 από το Γ.Ε.Σ. κι αφιερώθηκε στον ίδιο τον αντιστράτηγο Θρασύβουλο Τσακαλώτο. Πως από τη βιβλιοθήκη του στρατηγού έφτασε στη ...δικιά μου, είναι μυστήριο. 
Στο εξώφυλλο, η περίφημη αφίσα, με τη μάνα Ελλάδα με κουρελιασμένο χιτώνα, να τρέχει να προστατέψει τα παιδιά από τον...διαβολικό αντάρτη με το ματοβαμμένο μαχαίρι, το καμμένο χωριό και το αίμα που τρέχει. Θα ασχοληθούμε αργότερα με την...αισθητική του εμφύλιου, αλλά κι άλλη πλευρά κάτι τέτοιες καρικατούρες έκανε.
Η αφιέρωση στον Τσακαλώτο.

Η ...δερμάτινη έκδοση, θα πρέπει να απευθύνονταν σε υψηλά πρόσωπα.
(Έχω συλλέξει αρκετά βιβλία για το "παιδομάζωμα" "παιδοφύλαγμα". Θα τα παρουσιάσω όλα εν καιρώ...)


Δεν υπάρχουν σχόλια: