Είναι περισσότερο βιβλίο, παρά ημερολόγιο
με πλούσιο φωτογραφικό υλικό
(Μπουασονά, Μελετζής, Μίχας, Ρούμπης, κ.α.)
από τα παλιά επαγγέλματα
αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν
οι μάστορες της εποχής.
Την εκδήλωση θα συνοδεύσει μουσικά
η περίφημη φλογέρα του Βρακά
(με λαγούτο και βιολί).
"Εγώ δε θέλω παντριά
θέλω κλαρίνα και βιολιά
και τη φλογέρα του Βρακά!"
με πλούσιο φωτογραφικό υλικό
(Μπουασονά, Μελετζής, Μίχας, Ρούμπης, κ.α.)
από τα παλιά επαγγέλματα
αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν
οι μάστορες της εποχής.
Την εκδήλωση θα συνοδεύσει μουσικά
η περίφημη φλογέρα του Βρακά
(με λαγούτο και βιολί).
"Εγώ δε θέλω παντριά
θέλω κλαρίνα και βιολιά
και τη φλογέρα του Βρακά!"
20 σχόλια:
"Εγώ δε θέλω παντριά
θέλω κλαρίνα και βιολιά
και τη φλογέρα του Βρακά!"
Η άμεση διαφήμιση (όχι έμμεση) σε όλο της το μεγαλείο!
Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο καπιταλισμός!
ΠΑΜΕ ΣΑΝ ΑΛΛΟΤΕ είναι ο τίτλος του ημερολόγιου που εξέδωσε η νομαρχία Θεσπρωτίας και στη σχετική διαφήμιση υπάρχει εικόνα που δείχνει όλες τις γυναίκες (γερόντισσες κατά το πλείστον) να είναι ζαλωμένες με πέτρες που τις κουβαλούν για την κατασκευή καλντεριμιου, ενώ όλοι οι άνδρες να κάθονται και να το «παίζουν» εργολάβοι.
Εικόνα οθωμανικού μεσαίωνα από την πολύπαθη Ήπειρο.
Εκεί μας προτρέπει να γυρίσουμε με το ΠΑΜΕ ΣΑΝ ΑΛΛΟΤΕ η νομαρχία Θεσπρωτίας;
Υπάρχει σήμερα ηπειρώτισσα που θα αναρτήσει στο σπίτι της αυτή την εικόνα με την ύπουλη προτροπή (συναισθηματικά γαρνιρισμένη) να «γυρίσουμε πίσω» για να υποστεί τα ίδια;
Ατυχέστατη επιλογή και οι «υπεύθυνοι» καλό θα ήταν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να αποσύρουν το «ρατσιστικό» ημερολόγιο πριν γίνουμε ρεζίλη στο σύγχρονο κόσμο τον οποίο επικαλούνται και προσδοκούν την βοήθειά του.
Η υπεύθυνη της τουριστικής προβολής της Θεσπρωτίας, Αντινομάρχης υπεύθυνη πολιτισμού της νομαρχίας και υπέρμαχη της γυναικείας χειραφέτησης Αλέκα Κοτσώνη, τι γνώμη έχει για αυτό το διαφημηστικο;
Στα αυτιά μου ακόμα ηχεί η συγκλονιστική ομιλία της στην εκδήλωση για την «Ημέρα της Γυναίκας».
Σιγά γιατί βιάζεστε!
Ακόμα δεν τον είδαμαν Γιάννη τον φωνάξαμαν!
Όταν δείτε το ημερολόγιο κι όταν διαβάσετε τα κείμενά του ζητείστε να αποσυρθεί!
Αλλά πριν αλέκτωρ λαλήσει μην το καταδικάζετε!
Θα δείτε εκεί το "πάμε σαν άλλοτε" και το ρόλο της γυναικείας εργασίας!
Κι ίσως μετανιώσετε που βιαστήκαταν
αλλά δεν πειράζει. Η "ανωνυμία" σας προστατεύει όπως πάντα...
Όσο για τη φλογέρα του Βρακά, αν κι αυτό είναι διαφήμιση τί να πώ;
Ομολογώ ότι έστησα το ιστολόγιο για διαφημιστικούς λόγους!
Ακόμα, να σου θυμίσω "Παρατηρητή" ότι αν ήσουν πιο παρατηρητικός, θα έγραφες σεξιστικό (διότι αφορά στο φύλλο) και όχι ρατσιστικό (άλλη ράτσα είναι οι γυναίκες καμάρι μου;
Αγαπητέ, ο σχολιασμός αφορά κυρίως τη φωτογραφία και την λεζάντα που την συνοδεύει.
Τώρα σε ότι αφορά τα κείμενα θα τα δούμε και θα τα σχολιάσουμε.
Δεν θα μου φανεί παράξενο αν δω παρομοιώσεις με τις γυναίκες τις Πίνδου ή με τις σουλιωτισσες στο χορό του Ζαλόγγου.
Αλλά είπαμε, να το δούμε πρώτα.
Αν παρατηρούσες καλύτερα θα έβλεπες ότι οι γυναίκες έτσι όπως είναι ζαλωμένες όχι άλλη ράτσα θυμίζουν αλλά άλλο είδος.
Η φωτογραφία μιλάει από μονή της και λέει πολλά σε αυτούς που θέλουν να καταλάβουν.
Οι κειμενολεζαντες τις περισσότερες φορές λειτουργούν προβοκατόρικα.
Θα ήταν ενδιαφέρον οι φίλοι σου οι κουλτουριάρηδες να γράψουν ένα κειμενάκι περιγράφοντας αυτή την εικόνα.
Επίσης, θα ήταν εξαιρετικό αν τα παιδιά των σχολείων έκαναν το ίδιο.
Υπάρχει βέβαια πάντα ο κίνδυνος το κείμενο ενός μικρού ή μιας μικρής να σε κάνουν να μη ξαναπιάσεις μολύβι στα χέρια σου.
@ 10:10 ....Δεν υποστήριξα ότι το μπλοκ δημιουργήθηκε για να πουλά διαφημίσεις. Επιπόλαια και λίγο αλαζονική ερμηνεία.
Η διαφήμιση όμως υπάρχει.
Αν δεν είναι διαφήμιση το τρίστιχο που αναφέρεται στο συγκεκριμένο καλλιτέχνη τότε τι είναι; Μήπως μνημείο γραπτού λόγου; (αχταρμάς ...πασά μου)
Συμφωνώ με τον ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ στη πρόταση για την περιγραφή της φωτογραφίας. Πολύ καλή ιδέα! Θα μπορούσε να τεθεί και ως ένα είδος «διαγωνισμού»...και στα μπλοκς.
Το θέαμα των μαθητών που μεταφέρονται ως κοπάδι από «γαλιά» στις διάφορες εκθέσεις, δεν είναι και ότι το καλύτερο.
Λογίζονται ως εκπαιδευτικές επισκέψεις ενώ στη πραγματικότητα δεν είναι.
Δέκα λεπτά για να περιγράψουν μια φωτογραφία της επιλογής τους δεν πιστεύω να είναι πρόβλημα.
"Η ανωνυμία & η παρατηρητικότητά σας με εντυπωσιάζουν"!
Vicky
Αγαπητή vicky …επί του θέματος!
Ήταν δική μου ιδέα να παίξει ο Βρακάς φλογέρα (και όχι κλαρίνο)
στην παρουσίαση των επαγγελμάτων του χτες. Φλογέρα ΔΕΝ ακούς πια στα πανηγύρια (γυφτοπανήγυρα τα περισσότερα με "ηλεκτρικό" κλαρίνο και αρμόνιο και ήχο στο φουλ)
Ζήτησε συνοδεία από λαγούτο και βιολί. Θα ακούσουμε ήχους από το χτες
κι ο Βρακάς είναι μάστορας στη φλογέρα. Το αλλαγμένο (από τον ίδιο) τραγουδάκι μπήκε με ανάλαφρη διάθεση. Σιγά μη θέλω να διαφημίσω το Βρακά.
Τώρα για την έξοχη φωτογραφία του Σπύρου Μελετζή με το στρώσιμο του καλντεριμιού στο Φατήρι το 1937:
Τη δημοσίευσα στο λεύκωμα του Μελετζή και φυσικά δεν έγινε κανένα σχόλιο. Είναι ένα ιστορικό ντοκουμέντο που δείχνει το ρόλο που έπαιζε η γυναίκα στο χτίσιμο των οικοδομών και των "δημόσιων" έργων: Το ρόλο του υποζύγιου.
Το μεγαλύτερο τμήμα του ημερολογίου που καταδικάσατε πριν το δείτε περιγράφει ακριβώς το ρόλο της γυναίκας. Κάντε λίγο υπομονή οι άλλοι. Εσύ ανώνυμε Κίτσο
ξέρω ότι δεν κρατιέσαι, έτσι μπορείς να συνεχίσεις...
Παρατηρητή, το τί θα κάνουν οι φίλοι μου δεν νομίζω ότι σε αφορά. Η ανωνυμία σου δεν σου δίνει το δικαίωμα να αναφέρεσαι σ΄αυτούς και μάλιστα με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.
Για να σας διευκολύνω, ιδού το "ρατσιστικό" κείμενο του ημερολογίου:
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
Δεν υπάρχει και δεν υπήρξε επάγγελμα γυναίκα, αλλά σε όλη την προβιομηχανική φάση παραγωγής, τα γυναικεία χέρια έπαιξαν τεράστιο ρόλο κι όχι μόνο στις περίφημες «δουλειές του σπιτιού». Η γυναίκα κατέβηκε στο χωράφι για να οργώσει μαζί με τον άντρα της, να σπείρει να θερίσει να αλωνίσει και να κουβαλήσει τον πολύτιμο σπόρο στο σπίτι και μετά στο μύλο για άλεσμα. Συνεχίζοντας τη διαδικασία, η γυναίκα θα πήγαινε για ξύλα για να ψήσει το ψωμί στο φούρνο μαζί με το φαΐ της φαμίλιας, αυτή θα φρόντιζε το σπίτι, τα μωρά και θα ξέκλεβε ώρες για το πλέξιμο και τον αργαλειό την ώρα που ο άντρας αφέντης, μπορούσε επιτέλους να ξεκουραστεί από τον ολοήμερο κάματο!
Αλλά η γυναίκα υποζύγιο θα μετέφερε τις τεράστιες πέτρες από το νταμάρι για να χτιστεί το σπίτι σαν ανειδίκευτη εργάτρια που ήταν, αυτή θα χρησιμοποιούνταν για τις αγγαρείες της κοινότητας, να χτιστούν τα μεγάλα έργα της εποχής, τα γεφύρια και τα καλντερίμια.
Δεν μπορούσε να κλείσει λοιπόν αυτό το μικρό αφιέρωμα στα επαγγέλματα και τα εργαλεία της προβιομηχανικής εποχής, χωρίς της απαραίτητες φωτογραφίες από τη συμμετοχή της γυναίκας στη φάση παραγωγής και στις δουλειές του σπιτιού.
Η φωτογραφία είναι υπέροχη. Για μένα είναι τιμή προς τις γυναίκες αυτή η φωτογραφια , γιατί δείχνει τον πραγματικό ρόλο της γυναίκας και εκείνης της εποχής αλλά και της σημερινής. Γιατί μισογυνηδες σας ενοχλεί τόσο πολύ;Το ότι θυμόμαστε κάτι γιατί να θεωρηθεί ότι γυρίζουμε πίσω. Δηλαδή όταν κάποιος επισκέπτεται το Άουτσβιτς σημαίνει για σένα ότι θέλει να απαναφέρει τον ναζισμo; Ή μήπως είσαι εσύ <> και δεν <>να βλέπεις τις γυναίκες να τα βγάζουν πέρα και στις πιο δύσκολες δουλειές;
Ανιούσκα, Βόγλοβα, Σταλίνοβα, χαίρομαι να ακούω τις απόψεις σας για την Ελλάδα.
Συνεχίστε!!!
Από κάτι (τέως) πληρωμένα τσιράκια του Μπέζα καλύτερα να μιλάνε οι Βόλγοβες και οι Σταλίνοβες!
Νασντρόβια Αννιούσκα!
Ανιούσκα, προφανώς τα ελληνικά σου δεν είναι καλά και δεν κατάλαβες τι γράφουμε.
Άμα έβλεπες μια ταμπέλα στο αουτβιτς να γράφει ΠΑΜΕ ΣΑΝ ΑΛΛΟΤΕ τι θα πέρναγε από το μυαλό σου;
Τέλος πάντων, λάθη γίνονται. Αναλαμβάνεις την ευθύνη και τελείωσε. Δεν τα ρίχνουμε στο ...Μπέζα.
θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Ανώνυμο και τον Παρατηρητή για όλη την διαφήμιση που έκαναν στο ημερολόγιο 2010 πριν ακόμα παρουσιαστεί. Θα τους παρακαλούσα να συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό και μετά την παρουσίαση. Βέβαια θα δυσκολευτούν αρκετά μιας και θα συνειδητοποιήσουν πόσο άκυρα είναι αυτά που νομίζουν πως αναλύουν.
Είστε εκτός θέματος κύριοι, και καλό θα ήτανε την επόμενη φορά να συγκρατήσετε τη ορμή σας, μέχρι να δείτε τη δουλειά.
Επίσης κ. Παρατηρητή στην διάρκεια του μεσαίωνα δεν υπήρχε ακόμα η οθωμανική αυτοκρατορία. Δημιουργήθηκε μετά την άλωση της Πόλης και το τέλος του δυτικού μεσαίωνα.
Δεν πιστεύετε πως είναι καλύτερα να μην παραπληροφορούμε τον κόσμο σε ένα ανοιχτό προς το κοινό ιστολόγιο;
κ. Μαρία, ίσως θα ήταν καλύτερα να ασχοληθείτε πρώτα με την ορθογραφία σας μιας και είναι γνώση δημοτικού και μετά να αναρωτηθείτε για τα διαφημιστικά έντυπα.
Τέλος φίλε Ανώνυμε ας πάμε να ενημερωθούμε και να μάθουμε πως γίνονταν κάποια επαγγέλματα σαν άλλοτε και μετά ας επιστρέψουμε να παίξουμε με τις λέξεις. Μήπως όμως πρέπει να σκεφτείτε κάτι πιο έξυπνο;
Θα μπορούσατε ίσως να μας το πείτε στην παρουσίαση του ημερολογίου την Τετάρτη στις 7 το απόγευμα στο "Πάνθεον", αν βέβαια έχετε τα κότσια να παρουσιαστείτε και να πείτε ποιος είστε.
Βέβαια ένας θρασύδειλος συνήθως μόνο ανώνυμα μπορεί να εκφέρει γνώμη. Σας καλούμε όλοι να διαψεύσετε αυτή την άποψη.
Καλό βράδυ σε όλους
Αναστασία Σμυρόγλου
Μίλησε και η Αναστασία Σμυρόγλου. Ένα «κορίτσι» 22 ετών που το παίζει διαφημίστρια και φωτογράφος! Η οποία παίρνει όλες τις δουλειές της νομαρχίας και του δήμου με ανάθεση! Τώρα πως γίνεται αυτό, ας το ψάξουν στις κουμπαριές.
Το θράσος και η αλαζονεία αυτής της νεαρής που πηγάζει από την προστασία του δημάρχου και όχι μόνο δεν είναι ικανά να μας αποτρέψουν από μια καλοπροαίρετη κριτική.
Αγαπητη Αναστασία η αξία κατακτάται και δεν χαρίζεται από ισχυρούς προστάτες.
Μια κλίκα ημιμαθών που λυμαίνεται τα κονδύλια για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσπρωτίας όπως αντιλαμβάνεσαι δεν εκφράζει τους Θεσπρωτούς.
Δεν σας καταλογίζω ευθύνες που το νεαρό της ηλικίας σας είναι ανήμπορο να επωμισθεί. Οι ευθύνες ανήκουν στον νομάρχη και στη υπεύθυνη αντιδήμαρχο πολιτισμού που δυστυχώς είναι άσχετοι στα του πολιτισμού.
Αρκεστείτε λοιπόν σε αυτά που σας αναλογούν και μην προσπαθείτε να επωμιστείτε ευθύνες που ούτε την ικανότητα αλλά ούτε την γνώση έχετε να τις αντιμετωπίσετε.
Σε ότι αφορά την ανωνυμία μου αυτήν τη στιγμή εκφράζομαι ως ανώνυμος ψηφοφόρος. (Αν δεν κάνω λάθος στις εκλογές δεν μου ζητήθηκε να ψηφίσω επωνύμως)
Να είστε σίγουρη πως εγώ όπως και χιλιάδες ελευθέρων πολιτών στη Θεσπρωτία θα δώσουμε το παρών όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Μόνο που τότε εσείς και οι προστάτες σας θα είστε απόντες ή υπόλογοι για την κατάσταση που τώρα συντηρείτε.
Λυπηθείτε σας παρακαλώ τους ανώνυμους παρατηρητές και προσπαθείστε να καταλάβεται τον καημό τους .Ξέρεται πόσο δύσκολο είναι να γλύφεις τετραετίες ολόκληρες και στο τέλος να μένεις με το σάλιο Δεν νομίζεται ότι δεν υπάρχει λόγος να τους πέρνεται στα σοβαρά και να τους απαντάτε.
Marry Christmas and happy New Year
Δημοσίευση σχολίου