" Φάμανε το βόιδι και ποστάσαμαν στη νουρά. " "

Τρίτη 11 Απριλίου 2023

Η "Μαύρη Τρύπα" των Γιαννίνων...


 Βλέποντας αυτό το χάρτη, ο καθένας θα ρώταγε γιατί έγινε αυτή η μεγάλη παράκαμψη στον παράλιο άξονα στα μέρη της Ηπείρου;

 Ποιός ο λόγος να "πάρει τα βουνά" ένας δρόμος; Αν και ο χάρτης δεν τα αναφέρει, οι...αστροφυσικοί θα παρατηρήσουν ότι τον δρόμο τον τράβηξε έξω από την πορεία του η ...μαύρη τρύπα των Γιαννίνων!!!

Τα Γιάννινα τα κάποτε "πρώτα στ' άρματα στα γρόσια και τα γράμματα" σήμερα είναι μια ασήμαντη ελληνική μικρόπολη, ξεκομμένη από τον κάποτε βαλκανικό της περίγυρο.

Όταν οι νεοέλληνες τραγουδήσαμε το περίφημο «τα πήραμε τα Γιάννινα» στο ρεφρέν έπρεπε να προστέσουμε το «χάσαμε το τρένο».

Διότι ελληνικό κράτος και τρένο ΔΕΝ συγκάνουν, πώς να το κάνουμε!

Τώρα κλαιγόμαστε γιατί «δεν θα σφυρίξει το τρένο στην Ήπειρο». Αυτό το ξέραμε από το 1913 δεν χρειάζονταν να το πει ο Μητσοτάκης 110 χρόνια μετά για να το εμπεδώσουμε!

Δρόμοι λοιπόν, τεράστιοι, χρονοβόροι, φραγγοβόροι και κυρίως…σαρκοβόροι (για τις σάρκες του ελληνικού λαού).

Η «Εγνατία» πρώτη και καλύτερη! (Απορώ που έφτασε ως τη Γουμενίτσα. Κανονικά έπρεπε να σταματήσει στα Γιάννινα!)

Μετά η «Ιονία». Τη βάζω κι αυτή μέσα σε εισαγωγικά γιατί αυτή τελικά κατέληξε στα Γιάννινα που ως γνωστόν δεν είναι παράλια πόλη του…Ιονίου.

Και τώρα προκύπτει το ζήτημα της ένωσης της Ιονίας με την υπόλοιπη Αδριατική της συνέχεια. Κάποιοι θέτουν το (ανύπαρκτο) ερώτημα: Από το τελωνείο στο Μαυρομάτι θα περάσει ή από το τελωνείο της Κακαβιάς;

Μα, από τη στιγμή που η Ιονία άγγιξε την …Πίνδο, από πού θα περάσει; Από την Καρδίτσα;

Μα, θα πουν οι λογικοί, η Ηγουμενίτσα είναι λιμάνι, «πύλη της Ευρώπης» και άλλα τέτοια.

Ε, και; Θ’ απαντήσουν ο Αλή πασάς κι οι τζοχανταραίοι των Γιαννίνων.

Και πως θα ζήσουν τα έρμα Γιάννινα; Με την Περιφέρεια, το Πανεπιστήμιο, το Νοσοκομείο άντε και το στρατό; Χωρίς το κράτος τα Γιάννινα θα μείνουν ξεβράκωτα. Μετά την αποκοπή τους από τα Βαλκάνια δεν έχουν λόγο ύπαρξης (ως κέντρο βέβαια). Αυτό το κατάλαβε πριν από δεκαετίες το Φιλιάτι, το οποίο έσβησε νομοτελειακά. Πρέπει λοιπόν να κρατηθούν τα Γιάννινα στο χάρτη με κάθε θυσία! Ακόμα κι αν –πέρα από κάθε λογική- στραβώσουν δρόμοι και πεταχτούν εκατομμύρια στα σκουπίδια!

Κακαβιά λοιπόν. Αναγκαστικά.

Τώρα, αν χιλιάδες αυτοκίνητα, νταλίκες κλπ περνάνε καθημερινά με κίνδυνο της ζωής των οδηγών και των πεζών από τον αγροτικό δρόμο «Μαυρομάτι –Ηγουμενίτσα» αυτό δεν απασχολεί τον «περιφερειάρχη Ιωαννίνων» ή τη μακρινή κυβέρνηση των Αθηνών.

Αν γίνεται κυκλοφοριακό κομφούζιο στην «όμορφη Γουμενίτσα μου» γιατί είναι η μόνη πόλη της Ελλάδας χωρίς περιφερειακό, αυτό δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν!

Τα Γιάννινα πρέπει να συνεχίσουν την ένδοξη ιστορία τους σε βάρος ολόκληρης της Ηπείρου και –γιατί όχι- ολόκληρης της βορειοδυτικής Ελλάδας!

Προσθέτω εδώ το άρθρο του Νίκου Σπυρόπουλου για τη σιδηροδρομική Εγνατία.



Δεν υπάρχουν σχόλια: