" Φάμανε το βόιδι και ποστάσαμαν στη νουρά. " "

Κυριακή 8 Αυγούστου 2021

Το νέο φαραωνικό έργο!



 Έτσι ΘΑ γίνει ο άξονας τελωνείο Μαυροματίου- Εγνατία.

Όταν ο Κωστάκης Καραμανλής εγκαινίασε το τελωνείο στο Μαυρομάτι, κανείς δεν σκέφτηκε από ποιόν δρόμο θα περνάνε όλοι αυτοί οι έρμοι που θα το χρησιμοποιήσουν! (Κανείς από την Ελλάδα, γιατί οι Αλβανοί έφτιαξαν ένα δρόμο για τους Άγιους Σαράντα...) Αυτό όμως δεν ξενίζει κανέναν, διότι έτσι γίνονται τα πράγματα εδώ: Πρώτα ρίχνεις τα μπετά της πλάκας και μετά φτιάχνεις τα θεμέλια!

Έπρεπε να ...ωριμάσει το θέμα! (Να σαπίσει δηλαδή). Τώρα επιτέλους λάβαμε τον δεύτερο χάρτη της προμελέτης! (Με ξεχασμένα στοιχεία από την πρώτη αλλά μην είμαστε μίζεροι και τα θέλουμε όλα τέλεια!) Το έργο θα αναλάβει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ. Αυτή που έφτιαξε την Εγνατία που όλοι ξέρουμε πια. Άρα μην περιμένουμε και πολύ ...κοσκίνισμα! Μπουλντόζες, μπετονιέρες κι άγιος ο θεός!

Τί; Δε θέλεις το νέο δρόμο; θα αναρωτηθείτε. Θέλεις να περνάει μέσα από τη Σαγιάδα, το Ασπροκκλήσι, το Ράι, τη Νέα Σελεύκεια και την Ηγουμενίτσα; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Δεν θέλω να περνάει "διεθνής" (τρομάρα τους!) δρόμος μέσα από χωριά. Είναι έγκλημα! Σκοτώνεις κόσμο!

Το έγκλημα όμως αυτό το διαπράξανε και συνεχίζουν να το διαπράττουν (και θα το διαπράττουν μέχρι να τελειώσει ο νέος άξονας). 

Εγώ δεν θα μιλήσω για το τεράστιο ξεκοίλιασμα που θα προκαλέσει αυτός ο δρόμος. Από τη στιγμή που έγινε η Εγνατία (όπως η Ιονία και η Ολυμπία) τα πράγματα στην Ελλάδα έχουν τελειώσει οριστικά! Το τρένο του...Τρικούπη μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας! Εμείς ως... πετρελαιοπαραγωγός χώρα, στρώνουμε εκατομμύρια στρέμματα με άσφαλτο και καίμε εκατομμύρια τόνους πετρελαίου και βενζίνας πάνω σ' αυτή! Το τρένο είναι ασύμφορο για τους μεγαλοεργολάβους που φτιάχνουν δρόμους τέρατα, ασύμφορο για τις πετρελαϊκές εταιρείες που θέλουν όλα να κινούνται με πετρέλαιο και βενζίνα!

Συμφέρει βέβαια το περιβάλλον και το Ελληνικό δημόσιο, δηλαδή όλους εμάς του υπόλοιπους! Αλλά ποιός μας χέζει εμάς; Πάνω απ' όλα οι μεγαλοεταιρείες και οι υπηρέτες τους οι πολιτικοί!

Κάποιοι αφελείς ονειρεύονται ακόμη ότι θα...σφυρίξει τρένο στην Ήπειρο! Δυστυχώς η...απελευθέρωση ήρθε πολύ νωρίς! Αν είχαμε αργήσει λίγα χρονάκια να ...ελευθερωθούμε, οι Τούρκοι με τους Γερμανούς, θα είχαν φτιάξει τη γραμμή Θεσσαλονίκη- Γιάννινα- Ρεσαδιέ!

Στα προτεκτοράτα όμως, το τελευταίο που στρώνεται είναι γραμμές τρένων! (Με μόνη εξαίρεση την Κύπρο, όπου οι Βρετανοί είχαν κάνει μια μικρή προσπάθεια). Φυσικά το μεγαλύτερο φαραωνικό έργο στην Ελλάδα, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, ΔΕΝ έχει πρόβλεψη για γραμμή τρένου! (Αν χρειαστεί θα φτιάξουν δίπλα άλλη γέφυρα).

Τεράστιοι οδικοί άξονες λοιπόν. Τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, τεράστιες γέφυρες (τα κωλοτρένα θέλουν μόνο κάτι...σκαλωσιές!) και τούνελ.

Ερώτηση προς τους μελετητές: Πόσες χιλιάδες δέντρα (ελιές, πεύκα, βελανιδιές) θα κοπούν από το Μαυρομάτι ως την Ηγουμενίτσα;

Πόσες αρχαιότητες (βυζαντινά καλντερίμια στο Μαυρομάτι και κάτω από το Σμέρτο, αρχαίοι τάφοι κάτω από τη Λιόψη) θα φάει η μπουλντόζα στο διάβα της; (Και μη μου πείτε ότι θα τα...προστατέψει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, διότι στα Εθνικά Έργα κάθεται "κλαρίνο"!)

Τελική (;) ερώτηση: Από πότε ο βορράς πάει στο κάτω μέρος του χάρτη; (Εγώ δεν έχω πρόβλημα με το βορράς-πάνω, αλλά εσείς ως μελετητές κάτι ...παραπάνω θα ξέρετε!)



Δεν υπάρχουν σχόλια: